Cypr – gdzie zjeść i nocować w okolicach Pafos? Informacje praktyczne

przez Ada
Pafos Cypr atrakcje

Wyjazd na Cypr w założeniu miał być spokojny, skupiony na odpoczynku i nieśpiesznym zwiedzaniu. Z tego powodu przyłożyliśmy większą wagę niż zwykle do wyboru noclegu, ale także mieliśmy sporo czasu na korzystanie z licznych restauracji i kawiarni. Poniżej przeczytacie gdzie zjeść w Pafos, czyli o naszych ulubionych miejscach z pysznym jedzeniem. Na końcu wpisu zamieściliśmy także wskazówki odnośnie zwiedzania Cypru komunikacją publiczną.

Gdzie zjeść w Pafos i okolicach? Polecane restauracje

Wyjazd na Cypr kojarzy mi się przede wszystkim z pysznym jedzeniem. Jestem nawet skłonna stwierdzić, że głównie jedzenie przyczyniło się do tego, że tak dobrze wspominam pobyt na wyspie Afrodyty. Nie żebym miała samej wyspie coś do zarzucenia – po prostu nie jestem fanką greckich klimatów, a jednak Cypr zrobił na mnie dużo lepsze wrażenie niż greckie wyspy.

Poniżej znajdziecie listę polecanych restauracji, które odwiedziliśmy będąc na Cyprze. Jest ona całkiem długa jak na czterodniowy pobyt, co tylko potwierdza, że był to wyjazd mocno skupiony na jedzeniu 😉

Agora Tavern - Pafos

Zaczynamy od razu od naszego absolutnego faworytaAgora Tavern w Pafos. Restauracja nie posiada menu – jedyną opcją jest zamówienie mięsnego lub wegetariańskiego meze, czyli zestawu małych dań i przystawek, przynoszonych kolejno do stolika. Z opisu brzmi to dosyć skromnie, ale nie pamiętam, kiedy najadłam się tak bardzo, jak tego wieczoru. W pewnym momencie patrzyliśmy z przerażeniem za każdym razem, gdy kelner się do nas zbliżał, ponieważ wiedzieliśmy, że więcej nie damy rady już zjeść 😉

Meze podaje się na dwie osoby (każda płaci około 25 euro), więc na naszą czwórkę dostaliśmy dwa zestawy – zarówno wersje mięsną, jak i wegetariańską. Na naszym stole kolejnego pojawiały się: sałatka, tzatziki, hummus, ciecierzyca, kuskus z burakiem, ser halloumi, kiełbaski, przeróżne rodzaje mięsa, zapiekane warzywa, pieczarki, pita.. nadal jestem przekonana, że zapomniałam o co najmniej kilku daniach. Wszystko było naprawdę pyszne. Koniecznie wybierzcie się do Agora Tavern podczas wizyty w Pafos!

Adres: Talat Paşa 1, Pafos, Cypr

Agora Tavern Pafos
Meze Cypr

Alea All Day Lifestyle - Pafos

Podczas spaceru brzegiem morza w Pafos postanowiliśmy zatrzymać się w jednej z restauracji na kawę i deser. Alea All Day Lifestyle przyciągnęło nas ładnym wystrojem, zielenią i pięknym widokiem na morze. Nie mogliśmy wybrać lepiej, ponieważ czekoladowe lava cake z lodami waniliowymi to jeden z najlepszych deserów, jakie miałam okazję w życiu spróbować. Koniecznie wybierzcie się tu na kawę i coś słodkiego (lub wieczorem na drinka!).

Adres: Poseidonos Ave 4, Pafos, Cypr

Kawiarnia Pafos

CHRISTOS Grill and Seafood - Pafos

W restauracji Christos co prawda skusiliśmy się tylko na kawę i deser, ale gdybyśmy mieli więcej czasu, z pewnością wpadlibyśmy tu również na kolację. Restauracja słynie z pysznych ryb i owoców morza. Przy okazji ma świetną lokalizację z widokiem na Pafos, tuż przy głównym dworcu autobusowym. Jeżeli tak jak my utkniecie tu w oczekiwaniu na autobus, koniecznie zajrzyjcie do Christos.

Adres: Petraki Miltriadous 11, Pafos, Cypr

Santa Marina Fish and chips - Coral Bay

Jedyna restauracja na liście, którą odwiedziliśmy aż dwa razy. Przy pierwszej wizycie w Santa Marina Fish and chips zamówiliśmy rybę z frytkami i burgera, wszystko bardzo smaczne. Plusem była również atmosfera panująca w restauracji, obsługa była bardzo miła.

Drugi raz trafiliśmy tutaj na sam koniec naszego pobytu na Cyprze i zdecydowaliśmy się na dwa zestawy fish meze (dla czterech osób). Co prawda nie było ono podzielone tak jak tradycyjne meze na wiele małych przystawek, otrzymaliśmy za to po ogromnym półmisku ryb i owoców morza (kalmary, krewetki, małże, ośmiornice), do tego ryż, frytki, sałatka, pita, pasta tahini, tarama. Jak się możecie domyślać, po raz kolejny podczas naszego pobytu na Cyprze ledwo dotarliśmy do domu z przejedzenia 😉

Coral Bay Ave, Peyia 8575, Cypr

Santa Marina Fish and chips Coral Bay
gdzie zjeść na Cyprze w Pafos i okolicach
Santa Marina Fish and chips Cypr

MEZE Taverna Restaurant - Limassol

Restauracja z bardzo fajnym, lokalnym klimatem, zlokalizowana tuż przy deptaku w Limassol. Chociaż nazwa sugeruje kolejne obfite meze, dwa dni pod rząd nie odważylibyśmy się a taką ucztę 😉 Tym razem padło na dobrze znaną nam z Jordanii mousakkę oraz keftedes, czyli klopsy z cukinii i sera podawane z frytkami. Wszystko było pyszne i chętnie wróciłabym do MEZE Taverna Restaurant spróbować tradycyjnego meze.

Adres: Agiou Andreou 209, Limassol, Cypr

Limassol meze restaurant

Baths of Aphrodite - Akamas

Jeżeli planujecie spędzić czas na półwyspie Akamas, to najprawdopodobniej traficie do restauracji Baths of Aphrodite na obiad, gdyż na terenie półwyspu nie ma zbyt dużego wyboru w kwestii lokali gastronomicznych. My skusiliśmy się jedynie na przystawki i wino z pięknym widokiem na morze. Tuż przy restauracji jest zejście na niewielką plażę. Polecamy zatrzymać się tu chociaż na krótką przerwę.

Adres: Rd To Fontana Amoroza, Neo Chorio, Cypr

Akamas Cypr

Gdzie nocować w okolicach Pafos?

Nie wiem, czy kiedykolwiek byłam tak przytłoczona liczbą dostępnych noclegów, jak podczas rezerwacji pobytu na Cyprze. Na Cyprze znajduje się całe mnóstwo willi z basenami, prywatnych apartamentów, a także hoteli. Wybór był naprawdę ogromny, a co najważniejsze, zdecydowana większość dostępnych opcji była w dobrym standardzie, spełniających nasze wymagania. Ceny noclegów w listopadzie bardzo pozytywnie nas zaskoczyły – duży, prywatny apartament dwoma sypialniami, kuchnią, salonem i z basenem (współdzielonym) to koszt około 1600 zł za 5 nocy za cztery osoby dorosłe (co daje nam 80 zł za osobę za noc). My do dyspozycji mieliśmy także ogród.

Ostatecznie zdecydowaliśmy się na obiekt Julipapas Gardens i byliśmy bardzo zadowoleni. Rezerwując nocleg w okolicach Pafos trzeba mieć jednak na uwadze, że możliwości dojazdu komunikacją publiczną mogą być ograniczone. Do takich miejscowości jak Chloraka czy Kissinerga jeździ autobus o numerze 615, który kuruje między Pafos a Coral Bay. Autobusy międzymiastowe odjeżdżają tylko z Pafos. Jeżeli planujecie wynająć samochód, to problem tak naprawdę zupełnie znika i wybór noclegów jest ogromny. Zimą warto pomyśleć o noclegu z podgrzewanym basenem, w innym wypadku korzystanie z basenu może być utrudnione 😉

Julipapas Gardens Cypr
Julipapas Gardens Pafos

Jak dojechać z lotniska w Pafos do hotelu?

Dojazd z lotniska do centrum Pafos (dokładniej do przystanku Harbour Station) jest realizowany przez autobus miejski numer 612. Cena nie różni się od standardowego przejazdu i wynosi zaledwie 1,5 euro. Aktualny rozkład jazdy w obie strony znajdziecie na stronie Pafosbuses.

Jeżeli potrzebujecie dojechać do miejscowości Chloraka lub Kissonerga, wystarczy dojechać wspomnianym wyżej autobusem numer 612 do Pafos, a następnie przesiąść się na autobus 615, jadący w kierunku Coral Bay.

Komunikacja miejska niestety nie kursuje w godzinach nocnych – ostatni odjazd jest około północy, w zależności od sezonu. W przypadku przylotów w godzinach nocnych pozostaje skorzystanie z taksówki.

Pafos Cypr palmy
Pafos wybrzeże

Transport publiczny na Cyprze a wynajem samochodu

Podczas naszego czterodniowego pobytu na Cyprze korzystaliśmy tylko z komunikacji publicznej. Nie jest to najwygodniejszy sposób przemieszczania się po wyspie, ale do największych miast oraz niektórych atrakcji przyrodniczych można dojechać autobusami.

Transport publiczny na Cyprze

Jeżeli planujecie wakacje w okolicach Pafos i chcecie poruszać się po Cyprze komunikacją publiczną, najlepiej rozważyć nocleg bezpośrednio w mieście Pafos. To właśnie stąd odjeżdżają busy InterCity do takich miast jak Nikozja, Limassol, Larnaka czy Ayia Napa. Dworzec autobusowy na połączenia międzymiastowe znajdziecie na Google Maps pod nazwą „Municipal Market bus station”.

Jeżeli wybieracie się w krótszą trasę, to najprawdopodobniej Wasz autobus będzie odjeżdżał z przystanku „Harbour station” w Pafos. My codziennie korzystaliśmy z autobusu numer 615, który kursował co około 15 minut na trasie Pafos-Coral Bay, zatrzymując się także przy naszym noclegu, który znajdował się w miejscowości Kissonerga. Można także dojechać do słynnej Skały Afrodyty autobusem numer 631.

Bardzo zależało nam, aby zobaczyć półwysep Akamas, do którego niestety nie da się dojechać komunikacją publiczną. Z tego powodu wykupiliśmy półdniową zorganizowaną wycieczkę jeepami w firmie Evis Jeep Safari. Zawsze jest to jakaś alternatywa dla wynajmu auta, które na jeden dzień przeważnie jest średnio opłacalne 😉

Wynajem samochodu na Cyprze

Przylecieliśmy na Cypr bezpośrednio z Jordanii, gdzie nasz plan zwiedzania był bardzo napięty i chcieliśmy po prostu odpocząć, a przy okazji oczywiście pozwiedzać, ale bez większego ciśnienia, aby zobaczyć jak najwięcej. Gdyby Cypr był naszym głównym celem wycieczki, na pewno zdecydowalibyśmy się na wynajem samochodu.

Jeżeli wynajmujecie nocleg w jednym z okolicznych mniejszych miasteczek do których może być problem z dojazdem komunikacją albo planujecie zwiedzać Cypr bardziej intensywnie niż my, zdecydowanie polecamy poruszanie się po wyspie samochodem. Z osobistego doświadczenia możemy polecić dwa sposoby wynajmu samochodu

Wypożyczalnia Localrent, współpracuje z wieloma małymi lokalnymi wypożyczalniami, dzięki czemu ceny i ogólne zasady wynajmu nie są aż tak sztywno ustalone i zdarza się znaleźć tutaj wyjątkowo korzystne oferty. Polecaliśmy ją wam również w Hiszpanii i Czarnogórze.

Jeżeli preferujecie znane międzynarodowe wypożyczalnie polecamy sprawdzić ofertę w wyszukiwarce aut DiscoverCars, która pomoże wam znaleźć najtańsze możliwości wypożyczenia i oferuje bardzo szeroki wybór.

Co zobaczyć na Cyprze? Atrakcje w Pafos i okolicach

Zapraszamy Was do przeczytania naszego wpisu o atrakcjach i miejscach, jakie mieliśmy okazję zobaczyć na Cyprze podczas czterodniowego pobytu. Pod każdą atrakcją załączyliśmy sporo zdjęć, a także opisaliśmy możliwe sposoby dojazdu.

Wrak statku - The Edro III Shipwreck

Mapa polecanych atrakcji i restauracji w okolicach Pafos

Mam nadzieję, że po przeczytaniu powyższego wpisu wiecie już, jak zaplanować swój pobyt na zachodniej części Cypru. Jeżeli macie jakieś wskazówki lub pytania, podzielcie się nimi w komentarzach – na pewno postaramy się pomóc!

Jak zawsze zapraszamy również do śledzenia naszych podróży na bieżąco na naszym Instagramie.
Do usłyszenia!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Napijmy się razem kawy!
Cieszymy się, że możemy pomóc Ci w zaplanowaniu twoich przygód! Docenić naszą pracę możesz poprzez postawienie nam symbolicznej kawy. Dzięki!