Grenada – najpiękniejsze miejsce w Andaluzji

przez Ada
Grenada - Widok na Alhambrę

Grenada to miasto położone w Andaluzji, na południu Hiszpanii. Grenada, a w szczególności zespół pałacowy Alhambra, to obowiązkowy punkt podczas zwiedzania tego regionu Hiszpanii.

Naszą objazdówkę po Andaluzji rozpoczęliśmy właśnie od zwiedzania Grenady. Spędziliśmy tutaj jeden dzień, podczas którego udało nam się zobaczyć najważniejszy zabytek nie tylko Grenady, ale całej Andaluzji, czyli Alhambrę. Oprócz tego odwiedziliśmy białą dzielnicę Albaicin, a także weszliśmy na punkt widokowy, aby móc podziwiać pałac z góry. Grenada to dosyć górzyste miasto, więc na początku września, podczas upału, nie było łatwo.. ale na pewno było warto! Poniżej znajdziecie relację z naszego dnia w Grenadzie oraz informacje praktyczne.

Przed wybraniem się na podobny roadtrip zapraszamy do naszego wpisu:

Jazda samochodem po Hiszpanii – Przepisy i jak tanio wynająć auto

Alhambra - zwiedzanie

Alhambra to ogromny zespół pałacowy, na który składa się wiele budowli oraz ogrodów. Kompleks zbudowany jest w stylu arabskim – nie ma w Europie drugiego takiego miejsca, które tak dobrze oddaje architekturę tej kultury. Tak naprawdę Alhambra jest miejscem lepiej zachowanym niż pałace, które mieliśmy okazję oglądać w Marrakeszu.

Najbardziej charakterystyczną i bogato zdobioną częścią jest Pałac Nasrydów. Warto zajrzeć do wszystkich pomieszczeń i przyjrzeć się pięknym zdobieniom na ścianach i sufitach. Nie można pominąć Dziedzińca Lwów, z fontanną na środku i licznymi kolumnami otaczającymi plac. To właśnie Pałac Nasrydów był główną rezydencją władców, więc znajdziemy tu między innymi Salę Tronową oraz prywatne kwatery.

tiqets.tp.st/aCGBYctY

Mamy dla Ciebie kod zniżkowy 5% ważny do 14 kwietnia!
EASTER5
Wystarczy, że przejdziesz na stronę Tiqets przez link z naszego bloga i wpiszesz kod podczas zakupu, żeby odebrać bilety na atrakcje podczas twojej następnej podróży w promocyjnej cenie i bez stania w kolejce!

Dziedziniec Alhambra
Dziedziniec Lwów
Alhambra Grenada 2
Dziedziniec Alhambra Grenada
Sufity w Pałacu Nasrydów
Zdobienia w Pałacu Nasrydów

Najstarszą częścią Alhambry jest Alcazaba, która niestety popadła w ruinę i to właśnie pozostałości można dziś oglądać podczas zwiedzania kompleksu. Nie zmienia to faktu, że budowla robi wrażenie. Dodatkowo, ze względu na swoje położenie, jest świetnym punktem widokowym na pozostałe części pałacu, na miasto oraz na górę Sierra Nevada.

Alcazaba Grenada
Grenada
Alhambra Grenada

Na zwiedzanie kompleksu trzeba przeznaczyć minimum kilka godzin, jeżeli nie chcecie zwiedzać go w pośpiechu. Z powodu ciągłych zmian wysokości, pośpieszne zwiedzanie w środku lata może być wręcz niemożliwe przez wysokie temperatury. My chętnie korzystaliśmy z ogrodów na terenie Alhambry, aby odpocząć i delektować się tym pięknym miejscem.

Ogrody Alhambra Grenada

Alhambra – informacje praktyczne

Bilety można kupić w kasie lub z wyprzedzeniem przez internet. Podobno w wysokim sezonie nie jest możliwe zakupienie biletów na wejściu, ponieważ wszystko jest już wcześniej wykupione. Bilet normalny do Alhambry i Pałaców Nasrydów kosztuje 25€, natomiast dla studentów (posiadających kartę EURO 26) jest zniżka.

Na bilecie znajduje się konkretna godzina wejścia. Najpierw udajcie się do Pałaców Nasrydów, ponieważ godzina wejścia na waszym bilecie dotyczy właśnie tych pałaców i później nie będzie mogli już się do nich dostać. My się trochę zagapiliśmy i ledwo zdążyliśmy, a od kas biletowych do wejścia do Pałaców nie było wcale tak blisko 😉

Pod Alhambrą jest mnóstwo miejsc parkingowych. My za postój zapłaciliśmy 7,90€. Można próbować szukać darmowego parkingu na mieście. Warto jednak pamiętać, że Alhambra leży na wzgórzu i trzeba będzie się do niej dostać, a lepiej oszczędzać siły na chodzenie po kompleksie.

Szczegółowy wpis o wypożyczaniu samochodu
i jak poruszać się po hiszpańskich drogach:

Jazda samochodem po Hiszpanii – Przepisy i jak tanio wynająć auto

Punkt widokowy na Alhambrę

Po zwiedzeniu Alhambry warto udać się na jeden z wielu punktów widokowych, z których można zobaczyć pałac w całej okazałości. Ze względu na malownicze położenie i wysokie góry w oddali, widok naprawdę robi wrażenie. Najpopularniejszym punktem jest Mirador San Nicolas i my również właśnie tam się udaliśmy.

Widok na Alhambrę
Grenada - Widok na Alhambrę

Albaicin – dzielnica arabska

Po zrobieniu zdjęć najlepiej udać się w górę – wchodzimy tym samym do starej, arabskiej dzielnicy Albaicin. Spacer po wąskich, białych uliczkach sprawił, że czuliśmy się, jakbyśmy przenieśli się w czasie. Na końcu trafiliśmy na plac z restauracjami i zjedliśmy obiad w Casa Torcuato. Ze względu na panujący upał, niespecjalnie miałam ochotę na jakiś większy posiłek, więc zdecydowałam się zamówić tylko przystawkę – sałatkę z łososiem. No powiem Wam, że nigdy nie widziałam większej porcji sałatki i dałam radę zjeść może 1/3, także uważajcie ile jedzenia zamawiacie 😉 Łukasz zamówił natomiast burgera i była to nieco rozsądniejsza porcja, a samo danie było smaczniejsze.

Albaicin Grenada
Grenada Albaicin
Casa Torcuato

Paseo de los Tristes

Ostatni punkt naszego zwiedzania Grenady to Paseo de los Tristes. To kolejne miejsce, z którego fajnie widać Alhambrę – tym razem z dołu. Uliczka biegnie przy rzece i prowadzi to głównej część miasta, z masą sklepów z pamiątkami. Detale, które możemy obserwować na ulicach, nadal wyraźnie kojarzą się z architekturą arabską.

Grenada Paseo de los Tristes
Grenada miasto

Nocleg w Grenadzie

Do Grenady przyjechaliśmy bardzo późno, bo jakoś około północy. Nocleg rezerwowaliśmy z trasy chwilę wcześniej. Wiedzieliśmy, że od razu pójdziemy spać, a następnego dnia z rana szliśmy zwiedzać Alhambrę, więc nie było sensu płacić za jakiś lepszy hotel. Wzięliśmy pierwszy lepszy na bookingu, z dobrą opinią i niską ceną. Padło na trzygwiazdkowy obiekt Don Juan (znajduje się na ulicy Martínez de la Rosa 9). Nie mamy zdjęcia pokoju, ale wystój był tak prosty, że można powiedzieć, że go w sumie nie było 😉 Ale najważniejsze, że było czysto i w centrum miasta, także na przespanie się jak najbardziej możemy polecić. Za pokój na jedną noc zapłaciliśmy 33,66€. Jedyną wadą był brak parkingu – nam udało się zaparkować przy ulicy, ale w sezonie może być z tym problem.

Na tym kończymy relację z pierwszego dnia naszej objazdówki po Andaluzji – zapraszamy sprawdzić kolenje odwiedzone przez nas miejsca! Dajcie znać, czy mieliście okazję odwiedzić Grenadę i czy dopisalibyście jeszcze coś do listy miejsc wartych odwiedzenia? A może dopiero wybieracie się w tę część Hiszpanii?

Więcej o naszym roadtripie po Andaluzji i podsumowanie kosztów znajdziecie tutaj:

Andaluzja – co zobaczyć? Plan wyjazdu i kosztorys

Jak zawsze zapraszamy również do śledzenia naszych podróży na bieżąco na naszym Instagramie.
Do usłyszenia niedługo!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Napijmy się razem kawy!
Cieszymy się, że możemy pomóc Ci w zaplanowaniu twoich przygód! Docenić naszą pracę możesz poprzez postawienie nam symbolicznej kawy. Dzięki!