Walencja – gdzie dobrze zjeść? Najlepsze restauracje

przez Ada
Walencja restauracja Sky Bar

Podczas półrocznego pobytu w Walencji, mieliśmy okazję potestować nieco restauracji, knajp czy kawiarni. Dlatego dziś podzielimy się z wami naszymi ulubionymi miejscami na kulinarnej mapie Walencji.

Przez zdecydowaną większość naszego pobytu wszystko było otwarte i funkcjonowało bez większych ograniczeń. Mimo tego, staraliśmy się raczej ograniczać jedzenie na mieście, do mniej więcej jednego razu w tygodniu. Wszystko ze względu na to, że w Hiszpanii przepaść między ceną jedzenia w domu a w restauracji jest bardzo duża. Dlatego też byliśmy raczej uważni przy wyborze restauracji, do których szliśmy, nie chcąc marnować czasu i pieniędzy na przeciętne jedzenie.

Gdzie zjeść dobry obiad?

Saona - nowoczesna kuchnia śródziemnomorska

Saonę mijaliśmy bardzo często w drodze na zakupy. Za każdym razem przyciągała nas pięknym wystrojem i smacznie wyglądającym jedzeniem na talerzach klientów. Zwykle jednak restauracja była pełna, więc któregoś dnia zrobiliśmy sobie wcześniej rezerwację i poszliśmy zobaczyć, czy smakuje równie dobrze jak wygląda.

Restauracja serwuje szeroko pojętą kuchnię śródziemnomorską. Jak to zwykle w Hiszpanii bywa, zdecydowanie bardziej opłacało się zamówić zestaw niż osobne dania, więc oczywiście każde z nas zamówiło właśnie taki zestaw trzydaniowy. W skład wchodziła przystawka, danie główne i deser, bez napojów. Na przystawkę wybraliśmy Russian Salad oraz naleśniki tataki z tuńczykiem. Jako danie główne wybrałam sobie wegańskiego burgera Beyond Meat, natomiast Łukasz zamówił kurczaka w sosie camembert z ziemniakami. Wszystko było bardzo dobre, łącznie z deserem (brownie z płynną czekoladą i lodami), który zapamiętaliśmy najbardziej 😉 Cena takiego posiłku to niecałe 10€ w tygodniu, w weekend cena wzrasta do 12€. Cena i karta dań może także różnić się pomiędzy restauracjami – na starym mieście jest nieco drożej.

adres: Gran Via del Marqués del Túria 46

(w Walencji znajduje się siedem lokali. Podajemy adres tego, w którym byliśmy)

Walencja Saona restauracja 2
Walencja Saona przystawka
Walencja Saona restauracja
Walencja Saona lody

Haus - pyszny zestaw z paellą

Kolejną restauracją, z opłacalnym i smacznym zestawem typu menu del día (czyli trzydaniowy obiad), jest Haus. Zamówiliśmy sobie na przystawkę patatas bravas na ostro oraz nachos z guacamole. Jak zwykle przystawki były na tyle duże, że już po nich byliśmy nieźle najedzeni. Na danie główne zamówiliśmy sobie paellę z owocami morza. Była to najmniej słona paella jaką jedliśmy i to akurat było dużym plusem – zwykle w połowie mieliśmy już nieco dość właśnie przez to, że danie jest bardzo słone. Wybraliśmy wersję z już obranymi i pokrojonymi owocami morza, co może nie wygląda na zdjęciach tak fajnie jak krewetki w całości, ale zdecydowanie jest bardziej praktyczne i wygodne.

Warto pamiętać, że jeżeli zamawia się paellę w ramach zestawu, to podawana jest jedna porcja na dwie osoby. Jednak nadal jest tego jedzenia tak dużo, że musieliśmy część zabrać na wynos. Na deser wzięłam czekoladowe ciasto, a Łukasz tylko kawę – niech to będzie wyznacznik tego, jak bardzo się najedliśmy 😉 Zestaw bez picia kosztował 10,90€.

adres: Carrer de Navellos 10 (w Walencji znajdują się dwa lokale)

Walencja Haus przystawka
Walencja paella sangria
Walencja paella
Walencja restauracja Haus

Voltereta, Bienvenido a Bali - restauracja z klimatem

Jeżeli szukacie restauracji z klimatem i pięknym wystrojem, to bardzo polecamy Voltereta, Bienvenido a Bali. Niezwykłe wnętrza sprawiają, że można przenieść się na chwilę do balijskiej dżungli. W menu znajdziecie dania kuchni azjatyckiej, w tym opcje wegetariańskie i wegańskie. Szczególnie polecamy pyszne bowle i bułeczki bao. Do restauracji można wpaść zarówno we dwoje, jak i w większej grupie, ponieważ sporo dań serwowanych jest w formie tapas, które możemy dzielić z innymi. Warto zrobić wcześniej rezerwację, ponieważ restauracja cieszy się dużym zainteresowaniem.

adres: Gran Via del Marqués del Túria, 59

Walencja gdzie dobrze zjeść
Bienvenido a Bali - sushi

Torre de Utiel - podwójne zaskoczenie

Restauracja, do której trafiliśmy przypadkiem z ulicy na Ruzafie. Torre de Utiel zachwyciła nas dwoma rzeczami – przepyszną rybą i najlepszym ciastem cytrynowym na świecie. Dania nie są podane w fotogeniczny sposób, więc zdjęcia mogą nie zachęcać, ale przecież nie o wygląd i zdjęcie w jedzeniu chodzi 😉 Standardowo zdecydowaliśmy się na zestaw trzydaniowy za 15€ (bez napojów). Wrócilibyśmy ponownie do Torre do Utiel dla samego ciasta, niestety najwidoczniej jest ono sezonowo. W styczniu nie widzieliśmy go w menu (pierwszy raz byliśmy tam we wrześniu). Generalnie restauracja godna polecenia, chociaż do najtańszych nie należy.

adres: Calle de Donoso Cortés 8

Walencja restauracja Torre de Utiel
Walencja Torre de Utiel ciasto

TGB – The Good Burger - hiszpańskie burgery

Jeżeli będąc w Walencji najdzie Was ochota na burgera to warto wstąpić do The Good Burger. Jest to hiszpańska sieciówka z bardzo dobrymi burgerami. W samej Walencji mają ponad 10 lokali, więc tak naprawdę zawsze jest tam po drodze 😉 Ceny wahają się w okolicach 5€ za burgera. Mają także kilka smacznych opcji wegetariańskich, co w Walencji jest rzadkością.

adres: Plaça d’Espanya 3

The Good Burger Walencja

U Polek - tradycyjne, polskie dania

Będąc w Walencji turystycznie oczywiście najlepiej spróbować jak najwięcej hiszpańskich specjałów. Jednak jeśli jedziecie na dłużej, na przykład na Erasmusa, na pewno zatęsknicie za polskim jedzeniem. My po trzech miesiącach mieliśmy ogromną ochotę na coś polskiego i tym sposobem dotarliśmy do restauracji U Polek (faktycznie prowadzonej przez Polki). Miejsce jest naprawdę super – od słowiańskiego wystroju aż po jedzenie. Wszystkie dania przygotowywane są ze składników sprowadzanych z Polski.

My zdecydowaliśmy się na pierogi, dodatkowo Łukasz zjadł pajdę ze smalcem i ogórkiem oraz wypił Perłę 😉 Fajnym pomysłem będzie zabranie znajomych z innych krajów, aby spróbowali naszej kuchni. Na taką okoliczność można wziąć duży zestaw degustacyjny, składający się z tradycyjnych potraw i przekąsek. Jedynym minusem są dosyć małe porcje w stosunku do cen dań, jednak jest to zrozumiałe ze względu na konieczność przywiezienia polskich składników.

Dodatkowo podpowiemy, że jeżeli macie ochotę sami ugotować coś z polskiej kuchni lub pokusić się na gotowca, to w Walencji znajdziecie także polski sklep. Nazywa się on Tienda Polaca Żubr i znajdziecie go pod adresem Carrer de Dolores Marqués 9.

adres: Carrer de Campoamor 50

Walencja restauracja U Polek
Walencja U Polek menu
Walencja restauracja U Polek 3
Walencja restauracja U Polek 2

El Redoli - najlepsza paella

Będąc w Walencji koniecznie trzeba wybrać się na paellę. Miasto jest uznawane za miejsce powstania tego kultowego, hiszpańskiego dania, ale podobno tak naprawdę wywodzi się ono z miasteczek obok jeziora Albufera de Valencia. Warto więc podjechać miejskim autobusem do El Palmar. Jest tam całe mnóstwo restauracji oferujących najlepszej jakości paellę. My byliśmy w restauracji El Redoli i zapłaciliśmy za pyszną paellę z owocami morza + dzbanek sangrii 33€.

adres: Carrer de l’Arquebisbe Aliaga (El Palmar)

Jak spędzić dzień w Albuferze, informacje praktyczne i inne propozycje restauracji:

Albufera de Valencia – oaza spokoju niedaleko Walencji

El Palmar restauracja
Paella El Palmar

Gdzie wypić piwo lub drinka?

Mercabanyal - drugie życie dla dzielnicy biedy

Dzielnica El Cabanyal jest jednym z najciekawszych punktów naszego przewodnika po Walencji. Jest to dawna wioska rybacka, która całkowicie odbiega klimatem od reszty miasta. Nie cieszy się ona najlepszą sławą wśród mieszkańców, ale na szczęście powoli się to zmienia. Cały czas trwają prace remontowe i część budynków została już odnowiona. Jak to zwykle bywa, dawne niebezpieczne dzielnice zmieniają się w modne miejsca i efektem takich starań jest między innymi Mercabanyal.

Jest to przestrzeń dla barów i foodtracków, która zrobiła na nas ogromne wrażenie. Wykorzystano potencjał tego miejsca w 100% i, prawdę mówiąc, w ogóle nie chcieliśmy się stamtąd ruszać. Zdecydowanie warto tutaj przyjść choćby tylko po to, żeby wypić piwo czy drinka i po prostu posiedzieć i odpocząć. Zresztą sami zobaczcie na poniższych zdjęciach, jaki klimat ma to miejsce!

adres: Carrer d’Eugènia Viñes 225

Mercabanyal
Mercabanyal Walencja
Mercabanyal Walencja 3
Mercabanyal Walencja 2

Ateneo Sky Bar - restauracja na dachu

Drugim miejscem, do którego koniecznie powinniście wpaść na drinka, jest bar Ateneo. Aby się do niego dostać należy wjechać windą na ostatnie piętro. Bar umiejscowiony jest na dachu budynku, z którego rozpościera się widok na Plac Ratuszowy. Za wstęp do taras widokowy baru pobierana jest przed wejściem opłata w wysokości 3€. Dobra wiadomość jest taka, że część z tej opłaty można odzyskać, w postaci rabatu na zakup alkoholu przy barze. My skorzystaliśmy z okazji, żeby spróbować słynnego walenckiego drinka – Aqua de Valencia. Najlepiej jest przyjść tutaj na zachód słońca – widoki są naprawdę świetne!

Więcej świetnych fotospotów w Walencji znajdziecie we wpisie:

Instagramowy przewodnik po Walencji

adres: Carrer de Moratín 12

Widok restauracja Ateneo 2
Aqua de Valencia

Gdzie wypić kawę?

Buen Rolitto - Walencja na słodko

Bardzo przyjemna kawiarnia z pysznymi słodkościami do kawy. W Buen Rolitto próbowaliśmy pancake’ów z białą czekoladą i oreo oraz czekoladową muffinkę. Zdecydowanie zaspokoiło to naszą potrzebę na cukier 😉 Kawiarnia leży przy ulicy Blasco Ibañez, więc jeśli studiujecie w Walencji to na pewno nieraz ją miniecie po drodze. Zachęcamy, abyście wstąpili do środka na kawę!

adres: Av. de Blasco Ibáñez 106

Walencja Buen Rollito 4
Buen Rollito 2

El Cafetin - kawa z lokalsami

Świetnia kawiarnia, znajdująca się w dzielnicy El Carmen. El Cafetin przyciąga wystrojem już z zewnątrz, ale wewnątrz również jest ciekawie udekorowana. Jeżeli wybieracie się na vintage shopping, to ta kawiarnia na pewno wprawi Was w odpowiedni nastrój.

adres: Plaça de Sant Jaume 2

Kawiarnia El Cafetin Walencja z zewnątrz
El Cafetin Walencja kawa
El Cafetin Walencja wnętrze
Kawiarnia El Cafetin Walencja

Tirana Cafe - nastrojowa kawiarnia

Kawiarnia, do której trafiliśmy przypadkiem wracając z oglądania wschodu słońca na plaży. Przyciągnęła nas magicznym, świątecznym wystrojem. Znajduje się ona w pobliżu alei Blasco Ibañez, więc jeśli będzie w okolicy lub tam mieszkacie, koniecznie wpadnijcie na kawę.

adres: Carrer del Poeta Artola 11

Walencja Tirana Cafe kawa
Walencja Tirana Cafe

Jeżeli byliście w jakichś godnych polecenia restauracjach w Walencji – koniecznie dajcie znać w komentarzu! Zachęcam też do zajrzenia do naszego przewodnika po największych atrakcjach Walencji oraz pozostałcych postów na temat Walencji i Hiszpanii.

Poza pysznym jedzeniem, Walencja jest również pełna ciekawych miejsc na zdjęcia:

Walencja – instagramowy przewodnik. Najlepsze fotospoty

Jak zawsze zapraszamy również do śledzenia naszych podróży na bieżąco na naszym Instagramie.
Do usłyszenia!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Napijmy się razem kawy!
Cieszymy się, że możemy pomóc Ci w zaplanowaniu twoich przygód! Docenić naszą pracę możesz poprzez postawienie nam symbolicznej kawy. Dzięki!